Entrepreneurship ‘Youth can do it’
Birleşik Krallık, Türkiye, Ermenistan, Bulgaristan, Hırvatistan, İtalya, Litvanya
Önceden Planlanmış Ziyaret 13/04/2020 – 16/04/2020, Gençlik Değişimi 15/05/2020 – 24/05/2020
PROJE HAKKINDA
Projenin amaçları, gençlik inovasyonuna duyulan ihtiyaç için önemlidir, çünkü işsizlikten kurtarmak; gençler arasında girişimcilik değerlerini geliştirmek önemlidir. Gençlik, toplumlarının refahını nasıl artıracaklarına dair olası çözümler hakkında düşünmelerini sağlamak için bağımsızlık, eleştirel düşünme, yenilikçi temelli eylemlerin önemi konusunda eğitilmelidir. Katılımcılar liderlik, yönetim, çatışma çözme teknikleri, girişimcilik temel kavramları ve iş planı analizi konularında bilgi edineceklerdir. Aktif katılım gerektiren aktivitelere katılacaklar ve onlara ağlarını genişletme ve bakış açılarını genişletme fırsatları sunacaklar. Gençler ve dezavantajlı olanlar, başlangıç sermayesine erişimi bulunmuyor ve geleneksel bankacılık bu zorluğa ulaşamıyor. Girişimcilik Doğuştan değil, deneyim yoluyla girişimci olunur, böylece genç girişimcinin de bu deneyime sahip bir işletme tarafından “eğitilmesi” gerekir. Bunun için sözleşmeli ve bu nedenle ödenmesi gerekiyor. Tüm bu konularda – para, eğitim ve deneyim – kamu politikası önemli bir rol oynayabilir ”(OECD, 2001). Her katılımcı ayrıca şunları kazanacaktır: Gençlerin hoşgörü alanında yeni bilgiler kazanmak, proje boyunca mevcut bilgi ve deneyimleri paylaşmaktır. Şehirde ve ülkede bir bütün olarak daha iyi durum için etkilemek ve değiştirmek, insanların yaşamlarını iyileştirmek, tartışmalara, seminerlere hazırlamak ve farklı etkinliklere katılmak için kendi fırsatlarının açık bir şekilde anlaşılması gerekmektedir. Küresel hoşgörüsüz genç sorunuyla ilgili farkındalığın arttırılması gerekmektedir.
Projenin kritik bir yanı, “etkili diyalog” kullanımıyla genç işçilerin dezavantajlı gençlerin ‘tolerans azaltma’ alanına katılımının arttırılmasıdır. Bu proje, hedef grupların projenin görünürlüğünü sağlamada tam olarak yer almalarını sağlayacaktır. Bunun en önemli itici gücü, tanıtım ve görünürlüğü sağlamak için kullanıcı tarafından oluşturulan içeriğin kullanılmasıdır. Oluşturulan bloglar, eğitim programcıları, gençler arasında paylaşma eğilimi yüksek olan ve projenin çıktılarının, ilgililer arasında ilgiyi çeken ilgili topluluklar arasında paylaşılacağı yönündeki arzu edilen sonuçlardır. Bu proje, özellikle karma gruplar halinde devam eden grup etkinlikleri, kendini gerçekleştirme, yaratıcılığın ve yaratıcılığın geliştirilmesi, iletişim ve liderlik becerilerinin geliştirilmesi konularında ekip çalışmasını teşvik ederek ortak bir hedefe ulaşmak için ekip çalışması tecrübesi üzerinde olumlu bir etkiye sahip olacaktır. Farklı ülkelerden ve kültürlerden gelen katılımcılar arasında hoşgörü ve sorumluluk duygusunu artırarak kültürlerarası iletişimi geliştirmektedir. Her katılımcı belirli faaliyetlerden katkıda bulunma ve sorumluluk alma fırsatına sahip olacaktır.